Gør arbejdsdagen lettere for dine ansatte

Som selvstændig
Som chef er det vigtigt, at man sørger for, at alt kører så gnidningsfrit som muligt. Det gælder både forhold mellem ansatte, diverse maskiner, økonomien og i det hele taget arbejdsdagen. Det er dog ikke altid et helt let job, eftersom det er svært at gøre alle tilfredse. Desuden tager det også tid, før man kan få alt til at køre gnidningsfrit på alle punkter, og som regel er det kun kort tid ad gangen, at det hele kører noget nær perfekt. For at komme et skridt nærmere det perfekte skal man dog starte et sted. I denne artikel bliver der taget udgangspunkt i at skulle gøre de ansattes dag en lille smule lettere som startpunkt.

Lad appen om timesedlerne


Ofte kan det være lidt af et rod, når der skal ordnes timesedler og fakturaer, og en gang imellem sker der et par fejl. Du har prøvet adskillige systemer, for at forsøge at gøre denne del af arbejdet lettere, men hver gang dukker der et eller andet problem op. Heldigvis kan der findes en meget enkelt løsning på dette med en app, der klarer timeregistrering. Med sådan en app bliver det begrænset med papirarbejde, og der kommer et større tidsmæssigt overblik. Dine ansatte får altså meget lettere ved at klare deres daglige opgaver, da der nu altid er regnskab og overblik over deres opgaver. Det bliver også lettere at dokumentere sin brug af tid på opgaven overfor kunden, hvis det skulle blive nødvendigt. Alt i alt kan du med denne app, gøre arbejdsdagen en del lettere for dine ansatte.

Let for dine ansatte at få kontakt til dig


På din arbejdsplads er det vigtigt, at dine ansatte kan få fat i dig. Det gælder især, når du ikke er til stede, da det kan være, at de står i en situation, hvor de ikke kan komme videre, før de har konsulteret dig. Det kan også være, at de står med noget, der skal afleveres til dig, men ikke ved hvor de skal lægge det. Der findes heldigvis løsninger på begge ting.

Først og fremmest er det næsten obligatorisk, at du som chef har en arbejdsmobil, hvorpå de ansatte kan kontakte dig. På den måde kommer de ikke til at sidde fast eller til at gøre noget forkert, fordi de nu kan få fat på dig hurtigt og effektivt.

For det andet bør du skaffe dig en brevbakke, hvor de ansatte kan lægge dokumenter eller lignende, som er tiltænkt dig. Den skal selvfølgelig tjekkes og tømmes dagligt, så det hele altid er ført ajour, og så det ikke hober sig op, og det bliver for overvældende at klare på en gang. Køb brevbakke på Office-nordic.dk.

Det smarte ved at have en brevbakke og en arbejdsmobil er, at du ikke er bundet til et sted, fordi de ansatte nu altid kan komme i kontakt med dig på den ene eller den anden måde. Det letter både din og dine ansattes arbejdsdag.

Det gavner desuden dit image som chef, hvis dine ansatte opfatter dig som tilgængelig og hjælpsom, da de på den måde vil opnå en meget større tillid og respekt for dig.

Share on  -

EFTERLAD EN KOMMENTAR :

RELATEREDE ARTIKLER :

Få endnu mere styr på din virksomheds udtryk

Det er et område, som rigtig mange desværre nedprioriterer, men som kan koste dyrt på den lange bane. Det er altid vigtigt at have en stor bevidsthed om, hvordan andre ser din virksomhed, og det er noget, denne artikel vil beskæftige sig med. For hvo...

Continue Reading...
3 gode råd til chefen

Det er ikke nogen nem opgave at være chef i en virksomhed. Der er et hav af ting og opgaver, som man skal tage sig af i denne position, og den vigtigste af disse opgaver er medarbejderne. Medarbejderne er den vigtigste brik, når det kommer til en vel...

Continue Reading...
Skab den optimale arbejdsplads for succes i virksomheden

Utrolig mange mennesker går rundt med en lille drøm om at blive selvstændig, og dermed eje deres egen virksomhed. Der kan være mange forskellige grunde til, at man finder dette særligt interessant. Det kan være, at man ønsker at være sin egen chef, m...

Continue Reading...