De fleste virksomheder er altid på udkig efter nye kunder, for at skabe vækst i virksomheden. For nogle få heldige virksomheder kommer kunderne af sig selv, men andre må gøre en aktiv indsats for at lokke nye kunder til.
Denne artikel henvender sig primært til dem, som kæmper med næb og kløer for at lokke nye kunder til. Der er nemlig to meget forskellige tilgangsmåder, som i dag benyttes – og det mest virksomme er ofte at benytte en kombination af de to.
Omtale er stadig en almindelige måde at komme i kontakt med nye kunder, og det vil altid være en fordel, hvis ens kontorer er placeret der, hvor kunderne også er.
Ved at have en god beliggenhed øger man chancerne for, at kunderne selv opsøger en. Hvis man kombinere dette med pull marketing, så øger man yderligere ens chancer betragteligt.
Mange virksomheder døjer med at komme i kontakt med kunder, fordi deres beliggenhed er forkert. Selvom meget kommunikation forgår online i dag, så er der stadig mange i dag, som foretrækker af kommunikere ansigt til ansigt. Derfor mindsker man sandsynligheden for at møde med en kunde betragteligt, hvis ikke ens geografiske placering er god.
Hvis du føler, at din virksomhed bliver holdt tilbage af sin beliggenhed, så er det måske på tide at kigge efter nye lokaler. Det er forholdsvis nemt at flytte, hvis virksomheden i forvejen er i lejede lokaler, og derfor kan det være værd at overveje. Hvis de nye lokaler har en mere central beliggenhed, kan det medføre en højere pris pr. kvadratmeter. Det kan betyde, at man enten skal betale mere eller begrænse sig til mindre plads.
Er du interesseret i at vide mere om muligheden for nye lokaler, så læs mere her, hvor du kan danne dig et overblik over forskellige muligheder for ejendomsinvesteringer.
Det er vigtigt, at virksomheden befinder sig samme sted som hovedparten af kunderne. Det betyder imidlertid ikke, at det ikke stadig kan være nødvendigt at rejse ud.
Alle virksomheder kan opleve, at der er en større kunde, som det kan betale sig at opsøge aktivt. Derfor er det vigtigt, at man har faste procedurer, hvis man eksempelvis anvender kørende sælgere.
På www.ibistic.com kan man finde en nem løsning til at håndtere processen for udlæg og rejseafregninger for en kørende sælger. Det giver mindre forvirring i regnskabsafdelingen og sikrer, at sælgeren kan fokusere på det, som han er bedst til.
Det er ikke altid nemt at få nye kunder, men man kan heldigvis gøre meget for at optimere ens muligheder – både i forhold til beliggenhed, men også ved at give sine sælgere de bedste forudsætninger.
Det kan være svært for mange virksomheder at få det hele til at gå op i en højere enhed. Den ene udgift kan hurtigt komme til at overskygge den anden. Dette sker ofte samtidig med, at man gerne vil kunne skabe de bedste resultater for sine kunder. Ligeledes opleves det ofte i opstartsperioden, hvor man begynder at få kunder, men stadig ikke tjener det helt store. Herudover vil man ligeledes gerne gøre sit bedste på hjemmefronten. Har man foreksempel børn, der skal til at flytte hjemmefra, vil man naturligvis gøre sit for, at de får den bedste start.
En mulighed for både at gøre det godt på hjemmefronten og økonomiske, kan være at investere i en lejlighed. Du kan læse mere om forældrekøb ved at besøge hjemmesiden her. Du kan bl.a. blive klogere på, hvilke fordele og ulemper, der er.