En leder med masser af overskud og engagement

Som leder eller ejer af en virksomhed vil man gerne vise sit bedste jeg, og at man er god til det, man laver overfor sine ansatte og kunder. Det kan dog være ret svært at vise sine evner, hvis der er overflod af arbejde, fordi bl.a. regnskaberne bliver ved med at hobe sig op.

Med rod og stress i hovedet kan det hurtigt ende med, at man bliver lidt stresset og mangler overskud, hvilket kan smitte af på de ansatte. Ligeledes vil kunderne, der er på besøg i virksomheden heller ikke få det bedste indtryk. Man kan derfor sige, at det er en skrue uden ende, der starter ved chefen.

Denne artikel vil derfor komme med et par tips og råd til at undgå en sådan situation.

Få styr på regnskaberne med et regnskabsprogram

Papirarbejde og diverse regnskaber er uden tvivl nogle af de ting, som stresser en allermest som chef, da disse hurtigt kan hobe sig op. Ligesom så meget andet kan det ende med at blive meget uoverskueligt og blot en sur pligt, der skal overstås, indtil man igen har overblik og kan følge med.

Det er derfor enormt vigtigt at sætte tid af til at få dette ordnet, fremfor blot at ignorere det, da dette resulterer i en forværret situation.

Der er ingen tvivl om, at du som chef, foretrækker at bruge din tid og energi, på meget andet end papirarbejde. Derfor handler det om at finde den bedste løsning til at klare dette hurtigt og effektivt.

Her kan man overveje at benytte sig af et online regnskabsprogram, der kan styres fra ens computer. Programmet kaldes Billy, og her har du bl.a. mulighed for at fakturere til dine kunder. Faktureringsprogrammet skaber et lynhurtigt overblik, hvor du kan se, hvilke fakturaer dine kunder har betalt og hvilke, der skal betales.

Derudover er der et regnskabsmodul, hvor du selv kan bogføre og håndtere alle dine kvitteringer, regninger og bilag elektronisk. Ud over disse funktioner kan du finde et hav af andre ved at læse mere på hjemmesiden her.

Med Billy har du altså en mulighed for at gøre din arbejdsdag meget lettere. Derudover vil du som chef opleve at få et større overblik, hvilket ofte resulterer i mere overskud, der bestemt vil smitte af på dine ansatte.

Motiver dine ansatte

Når der er styr på regnskaberne og overblikket, er man som chef ét skridt nærmere på at blive en motiverende og engageret leder for de ansatte. Næste skridt er, at man helt konkret skal motivere sine ansatte.

En af måderne, hvorpå man kan blive en bedre leder for sine ansatte, og på den måde motivere dem, er ved at uddanne sig selv godt. Selvfølgelig skal det hele ikke gå ud på uddannelser og kurser, da man lærer bedst af at være i job. Men det er en rigtig god idé at tager kurser i ledelse eller lignende, eftersom det vil komme en til stor gavn på jobbet. Det er også altid en god idé at foreslå de ansatte at komme på en uddannelse. Ofte vil det nemlig give dem nyt blod på tanden, og de vil derfor være mere produktive og engagerede på arbejdet.

Noget andet, man kan gøre for at motivere de ansatte, er at afholde møder og konferencer i ukendte omgivelser. Dette kan nemlig være med til at give dem et pusterum – selvom de er afsted på arbejdsrelateret grundlag – og det kan være med til at inspirere og motivere dem.

Find både uddannelser og muligheder for afholdelse af møder og konferencer på www.konventum.dk.

Bookmark permalink.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *